Odnotowaliśmy sytuacje, w których oszuści podają się za pracowników lub Partnerów Xelion będących agentami firmy inwestycyjnej Dom Inwestycyjny Xelion sp. z o.o. (DI Xelion) oraz kontaktują się z wybranymi osobami i proponują nabywanie konkretnych instrumentów finansowych, w szczególności wskazując na krótki okres na podjęcie decyzji inwestycyjnej.

Z informacji, które otrzymaliśmy, wynika, iż zdarzają się przypadki, w których oszuści preparują dokumenty i starają się uwierzytelnić je umieszczając logotypy innych organów czy instytucji rynku kapitałowego, w szczególności Komisji Nadzoru Finansowego.

Podejmujemy niezbędne działania, aby chronić interes uczestników rynku kapitałowego oraz strzeżemy prawa do działania pod własną firmą, w szczególności kierując zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.


Prosimy, zachowaj szczególną ostrożność, jeżeli zadzwoni do Ciebie ktoś powołujący się na współpracę z DI Xelion i zaproponuje, abyś zrobił przelew (nawet drobnej kwoty) celem dokonania inwestycji lub też prześle umowę, której intencją jest uzyskanie Twoich danych.

 

PAMIĘTAJ:

 
  • DI Xelion nie świadczy usług bez zawarcia stosownej umowy,
  • zawarcie umowy o świadczenie usług maklerskich z DI Xelion możliwe jest z wykorzystaniem formularza internetowego dostępnego na stronie www.xelion.pl, osobiście w Punkcie Obsługi Klienta (lista punktów - https://www.xelion.pl/placowki) lub u Partnera Xelion,
  • informacje o DI Xelion oraz świadczonych usługach dostępne są wyłącznie na stronie www.xelion.pl,
  • Partner Xelion dysponuje pełnomocnictwem udzielonym przez DI Xelion, które powinien Ci okazać,
  • DI Xelion nie ocenia Twojej zdolności kredytowej pod kątem możliwości dokonania inwestycji w instrumenty finansowe,
  • dostęp do informacji o Twoich inwestycjach wymaga jedynie zalogowania się do systemu Platforma Xelion – DI Xelion ani Partner Xelion nigdy nie prosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania umożliwiającego dostęp do Platformy Xelion ani o zdalny dostęp do komputera, tabletu czy telefonu,
  • DI Xelion ani Partner Xelion nie proszą o przekazanie loginu, hasła ani kody SMS do Platformy Xelion,
  • Partner Xelion, ani też pracownicy DI Xelion nie przyjmują od Ciebie ani nie przekazują Tobie środków pieniężnych, zarówno w formie gotówkowej, jak i przelewu,
  • Partner Xelion nie przyjmuje od Ciebie pełnomocnictwa do działania w Twoimi imieniu i reprezentowania Cię w związku z Twoimi inwestycjami.

 

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ:

button wspolpracazPX button bezpieczenstwo systemow

  

Polecamy również uwadze komunikaty i ostrzeżenia FinCERT.pl dotyczące cyberbezpieczeństwa: https://zbp.pl/Dla-Bankow/Cyberbezpieczenstwo/Lista-komunikatow-i-ostrzezen-FinCERT-pl-%E2%80%93-BCC-ZBP.

 


Podejrzewasz, że ktoś kontaktuje się z Tobą w celu oszustwa?

Zadzwoń na infolinię DI Xelion:   

Skontaktuj się z Punktem Obsługi Klienta lub jego Filią: 

 +48 22 565 49 49
(w godz. 8:00-18:00)
   https://www.xelion.pl/placowki
 
 * każdorazowo koszt połączenia wg stawek operatora