Tworząc systemy Xelion, zadbaliśmy o to, aby korzystanie z usług było nie tylko wygodne, ale także w pełni bezpieczne. DI Xelion zapewnia całkowite bezpieczeństwo danych osobowych. Wszelkie informacje przekazane przez naszych Klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności.
Platforma
PAMIĘTAJ O SWOIM BEZPIECZEŃSTWIE PODCZAS KORZYSTANIA Z PLATFORMY XELION!
- Regularnie zmieniaj hasło, np. w odstępstwach 30-dniowych. Nowe hasło powinno różnić się od haseł wykorzystywanych dotychczas. W celu zmiany hasła po zalogowaniu do Platformy należy przejść do sekcji "Profil Klienta" i wybrać opcję "Zmiana hasła".
- Nie podawaj poufnych informacji na stronach przypominających swoim wyglądem strony DI Xelion.
- Każde logowanie rozpoczynaj od kliknięcia w klawisz „Logowanie” w górnym prawym rogu strony www.xelion.pl.
- Na stronie głównej logowania sprawdź, czy jej adres to: https://platforma.xelion.pl/Clients/Home/LogOn.
- Sprawdź, czy na ekranie widnieje symbol kłódki oznaczający nawiązanie połączenia szyfrowanego (adres zaczyna się wtedy od "https", a nie od "http").
- Jeżeli znajdziesz symbol kłódki, kliknij na niego dwa razy, aby sprawdzić, czy wyświetlony certyfikat jest ważny i czy został wydany dla Domu Inwestycyjnego Xelion sp. z o.o.
Dla strony głównej logowania Platformy Xelion prawidłowy certyfikat powinien zawierać następujące informacje:
- witryna: platforma.xelion.pl,
- właściciel: Dom Inwestycyjny Xelion sp. z o.o.,
- wystawca: Thawte EV RSA CA 2018,
- ważność certyfikatu: wystawiony dnia 2022-08-12, natomiast wygasa dnia 2023-08-13.
REKOMENDOWANE PRZEGLĄDARKI!
- Google Chrome - wersja 107 i nowsza,
- Mozilla Firefox - wersja 102 i nowsza,
- Microsoft Edge - wersja 106 i nowsza.
DZIAŁAJ SZYBKO!
- dokonaj zmiany hasła dostępowego (w Platformie należy przejść do sekcji "Profil Klienta" i wybrać opcję "Zmiana hasła") oraz
- zgłoś ten fakt DI Xelion (bezpośrednio pod numerem infolinii DI Xelion +48 22 565 49 49).
Komunikaty dotyczące zagrożeń w sieci
TROJAN BANAPTER, PODMIENIAJĄCY RACHUNKI BANKOWE WKLEJANE ZE SCHOWKA
Zgodnie z komunikatem, jaki opublikował Związek Banków Polskich, ostrzegamy przed niebezpieczeństwem wynikającym z działania nowego typu złośliwego oprogramowania o nazwie Banapter. Wszyscy użytkownicy bankowości elektronicznej korzystający z popularnych przeglądarek internetowych: Internet Explorer, Firefox czy Opera są narażeni na atak tego oprogramowania.
Przestępcy rozpowszechniają Banapter jako załącznik do wysyłanych na prywatne skrzynki wiadomości typu spam. W treści wiadomości lub jej tytule zazwyczaj pojawia się informacja zachęcająca do otwarcia załącznika (np. informacja o niezapłaconej fakturze VAT), a co za tym idzie zainfekowanie komputera.
Banapter umożliwia przestępcom zdalną podmianę numeru rachunku bankowego skopiowanego przez Klienta do "schowka", a następnie "wklejonego" do formularza przelewu.
Bądź czujny - przed zatwierdzeniem przelewu zawsze sprawdzaj, czy „przeklejony” numer rachunku odbiorcy przelewu jest prawidłowy.
TROJANY CITADEL ORAZ ZEUS P2P – NOWE WERSJE
Trojany atakują komputery z zainstalowanym systemem Windows i mają na celu przejęcie kontroli i zmianę wyglądu wyświetlanych stron internetowych. W połączeniu w socjotechniką w postaci spreparowanych komunikatów zamieszczanych na serwisach przypominających serwisy bankowe, starają się nakłonić użytkownika do wykonania testowego przelewu.
Więcej szczegółowych informacji na ten temat można uzyskać na stronie internetowej Związku Banków Polskich.
Wyłączenie dostępu do strony www i systemów Xelion
z przeglądarki Internet Explorer
Utrzymując najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa informatycznego, wyłączyliśmy dostęp do naszej strony www oraz możliwość logowania do systemów Xelion (np. Platformy Xelion) z poziomu przeglądarki Internet Explorer (wersja 11 i starsze).
Producenci przeglądarki Internet Explorer nie rozwijają jej technologicznie od kilku lat co powoduje, że nie wspiera ona aktualnego standardu JavaScript oraz większości współczesnych mechanizmów bezpieczeństwa (SRI, TLS1.3, CSP2+).
Alternatywnie rekomendujemy użycie jednej z przeglądarek wspieranych przez nasze systemy tj.:
Na innych wersjach przeglądarek systemy Xelion mogą nie działać w ogóle lub działać nieprawidłowo.
Jeżeli po zalogowaniu do systemu zauważą Państwo problemy techniczne np. z Platformą Xelion, w pierwszej kolejności prosimy sprawdzić czy producent przeglądarki wspiera system operacyjny zainstalowany na Państwa urządzeniu i czy jest na nim zainstalowana najbardziej aktualna wersja przeglądarki. W razie potrzeby należy zaktualizować system operacyjny i/lub wersję przeglądarki.