Informacja o dostępności usług maklerskich w Domu Inwestycyjnym Xelion sp. z o.o.
Dlaczego publikujemy te informację?
Xelion jest zobowiązany do podania do publicznej wiadomości m.in. informacji o tym, w jaki sposób świadczone przez Xelion usługi maklerskie spełniają wymagania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Jakich usług dotyczą wymagania dostępności?
W Xelion są to usługi maklerskie, które polegają na:
-
przyjmowaniu i przekazywaniu zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych,
-
wykonywaniu zleceń na rachunek dającego zlecenie,
-
doradztwie inwestycyjnym,
-
przechowywaniu lub rejestrowaniu instrumentów finansowych oraz prowadzeniu rachunków pieniężnych, a także prowadzeniu ewidencji instrumentów finansowych,
-
sporządzaniu analiz inwestycyjnych, analiz finansowych oraz innych rekomendacji o charakterze ogólnym dotyczących transakcji w zakresie instrumentów finansowych.
Dostępność naszych usług oceniamy w kilku obszarach. Są nimi:
-
dostępność cyfrowa – strona internetowa i Platforma Xelion,
-
dostępność dokumentów, regulacji i komunikacji,
-
dostępność architektoniczna.
Informacje o naszych usługach i o tym jak z nich korzystać, podajemy w dokumentach, które regulują świadczenie tych usług, m.in. w regulaminach. Dokumenty te znajdziesz na stronie www.xelion.pl/regulaminy-i-informacje, a także otrzymasz przed zawarciem umowy z Xelion.
Dostępność cyfrowa - strona internetowa
Strona internetowa www.xelion.pl może nie być dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami. Poniżej opisujemy obszary, w których mogą pojawić się niedogodności dla użytkowników.
Strona internetowa www.xelion.pl może nie być dostępna m.in. z następujących powodów:
-
hierarchia nagłówków może nie zapewniać odpowiedniej struktury strony i architektury informacji,
-
w niektórych częściach witryny nie jest zachowany odpowiedni kontrast tekstu do tła lub odpowiedni kontrast elementów interfejsu,
-
w niektórych przypadkach tekst jest elementem graficznym obrazka,
-
w niektórych częściach witryny tekst napisany jest małą czcionką lub treści publikowane na stronie są wyjustowane,
-
powiększenie tekstu do 200% może powodować utratę treści lub funkcjonalności,
-
strona nie zapewnia sekwencyjnego nawigowania przy użyciu klawiatury,
-
elementy typu link mogą nie mieć odpowiedniego kontrastu i efektów wizualnych oraz mogą nie być odróżnialne jako linki, np. poprzez zastosowanie podkreślenia,
-
strona może nie wyświetlać się poprawnie na różnych rozmiarach ekranu i w różnych orientacjach,
-
powiększenie tekstu do 200% może powodować utratę treści lub funkcjonalności,
-
na stronie używane elementy, które automatycznie się przewijają i nie mają możliwości zatrzymania, wstrzymania lub ukrycia,
-
walidacja formularzy może nie zawierać zrozumiałych komunikatów i podpowiedzi, jak poprawić błędy,
-
w niektórych sytuacjach może brakować znacznika ALT lub atrybutu ARIA.
Obecnie dostosowujemy naszą stronę internetową do standardów WCAG 2.1. Już niebawem pojawi się jej nowa wersja.
Dostępność cyfrowa – Platforma Xelion
Platforma Xelion może nie być dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami. Niedogodności dla użytkowników ze szczególnymi potrzebami mogą wynikać z tych samych przyczyn, które wskazaliśmy w punkcie dotyczącym strony internetowej www.xelion.pl.
Dostępność dokumentów, regulacji i komunikacji
Co już mamy?
Publikujemy pliki w formatach umożliwiających co do zasady odczyt za pomocą programów wspierających osoby ze specjalnymi potrzebami (w szczególności PDF).
Nad czym pracujemy?
Chcemy się z tobą komunikować w sposób jasny, rzetelny i zrozumiały. Dlatego pracujemy nad tym, aby dokumenty i informacje:
-
były napisane prostym i łatwym do odbioru językiem,
-
były napisane czytelną czcionką,
-
były sporządzone z zachowaniem logicznej struktury tekstu, nagłówków i list,
-
uwzględniały opisy alternatywne dla grafik,
-
uwzględniały odpowiedni kontrast tekstu do tła,
-
miały jednoznaczne, zrozumiałe tytuły i opisy.
Na życzenie przygotujemy regulacje pisane powiększoną czcionką. Na przygotowanie takich dokumentów potrzebujemy kilku dni. Jeżeli chcesz uzyskać takie dokumenty, skontaktuj się ze swoim Partnerem Xelion lub z bezpośrednio z Xelion.
Dostępność architektoniczna
Pamiętaj, dla nas liczy się Twój komfort - Partner Xelion może spotkać się z Tobą w dogodnym dla Ciebie miejscu.
Budynki, w których znajdują się placówki Xelion, są częściowo dostosowane do osób ze szczególnymi potrzebami.
-
Drzwi wejściowe w Punkcie Obsługi Klienta w Warszawie i Gdańsku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
-
Nasze placówki w Bielsku-Białej, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie i Wrocławiu znajdują się znajdują się na wysokim parterze lub piętrze budynku. W budynkach jest dostępna winda.
-
W placówkach nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
-
W budynkach, w których mieszczą się placówki, brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
Listę naszych placówek publikujemy na stronie www.xelion.pl/placowki.
Skargi
Jeśli nasze usługi (np. strona internetowa lub dokumenty) nie są dostępne, możesz złożyć skargę.
Jak złożyć skargę?
Jeżeli chcesz złożyć skargę, możesz:
![]() |
zrobić to pisemnie – pocztą na adres siedziby Xelion lub osobiście w siedzibie Xelion lub dowolnej placówce Xelion |
![]() |
zadzwonić do nas: +48 22 565 49 44 |
![]() |
zrobić to ustnie, osobiście w siedzibie Xelion lub dowolnej placówce Xelion |
![]() |
napisać do nas e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Co powinna zawierać skarga?
W swojej skardze podaj poniższe informacje:
-
imię, nazwisko
-
adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu
-
której naszej usługi dotyczy skarga
-
dlaczego uważasz, że usługa nie jest dostępna.
Napisz też, jak chciałbyś otrzymać odpowiedź (np. mailowo).
Jeżeli masz wobec nas szczególne oczekiwania w zakresie dostępności, napisz o tym w skardze.
Kiedy otrzymasz odpowiedź na skargę?
Na Twoją skargę odpowiemy:
-
w terminie 30 dni od kiedy otrzymaliśmy zgłoszenie,
-
w terminie 60 dni od kiedy otrzymaliśmy zgłoszenie, w szczególnie skomplikowanych przypadkach (poinformujemy Cię o tym).
Jak możesz odwołać się od naszej decyzji?
Jeżeli nie uwzględnimy Twojej skargi, możesz złożyć do nas odwołanie. Skorzystaj z tych samych sposobów jak w przypadku złożenia skargi.
Możesz również złożyć zawiadomienie do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, że nasza usługa nie spełnia wymogu dostępności. W odpowiedzi na skargę, wyjaśnimy Ci, jak to zrobić.
Potrzebujesz wsparcia?
Skontaktuj się ze swoim Partnerem Xelion. Możesz też:
![]() |
napisać do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
![]() |
zadzwonić do nas: +48 22 565 49 49 nasza infolinia pracuje w godz. 8:00-17:00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora) |
Zapewniamy, że podejdziemy do Twojej sprawy w sposób indywidualny. Dostosujemy komunikację do Twoich potrzeb – jeżeli preferujesz wybrany kanał komunikacji, np. e-mail lub telefon, lub chcesz, aby podczas rozmowy Partner Xelion lub nasz konsultant mówił głośniej lub wolniej - poinformuj o tym.
Podstawa prawna
- art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze
Przepisy tej ustawy stosuje się m.in. do usług bankowości detalicznej. Usługi bankowości detalicznej to m.in. usługi obejmujące działalność maklerską, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (art. 69 ust. 2 pkt 1,2,4 i 5 oraz ust. 4 pkt. 1, 2 5 i 6).
Pojęcia, których używamy w tym dokumencie
W dokumencie zwracamy się do Ciebie pisząc Ty, Ciebie itd. lub używamy sformułowań w osobie drugiej w liczbie pojedynczej, np. masz, możesz, musisz.
Xelion - Dom Inwestycyjny Xelion sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Puławskiej 107, 02-595 Warszawa, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000061809 (jeśli piszemy „my” lub używamy sformułowań w osobie pierwszej w liczbie mnogiej, np. mamy, przetwarzamy – mamy na myśli Xelion).
WCAG - Web Content Accessibility Guidelines, to standard stworzony przez World Wide Web Consortium, który wskazuje, jak tworzyć strony internetowe i aplikacje mobilne, aby wygodnie mogły z nich korzystać osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie obowiązuje wersja 2.1 tego standardu.
Informacja o dostępności usług maklerskich w Domu Inwestycyjnym Xelion sp. z o.o.